jueves, 18 de septiembre de 2008

Helado de melocotón

No me resisto a guardar la heladera todavía, primero porque hace todavía calor...y segundo porque tengo muchas recetas de helados pendientes. Esta vez se me ocurrió hacerlo con la fruta que tenía en casa, unos melocotones buenísimos. Es la misma receta que la del helado de frutas rojas pero cambiándolo por los melocotones.
Tuvo un éxito rotundo, según palabras de mi padre: Esto está de muerte...creo que no queda lugar a dudas...


Elaboración
- 600 gramos de melocotón limpio
- 500 gramos de nata (para montar)
- 150 gramos de fructosa
- 2 cucharadas de leche en polvo


Elaboración

Pelar los melocotones, partirlos en trozos pequeños y triturarlos bien.
Montar la nata con unas barillas o robot de cocina, con la fructosa y la leche en polvo.
Añadir la nata a los melocotones triturados, con movimientos envolventes. Poner la masa en la heladera, y hacerla funcionar hasta que quede cremoso. Entonces ponerlo en un recipiente que irá al congelador.
Si no teneís heladera, una vez mezclada la nata con los melocotones Poner en un recipiente hondo y alargado, sacar cada media hora y remover para que no cristalice (durante un par de horas aproximadamente). Una vez que adquiere la textura y consistencia necesaria, podeís servir. En nuestro caso no estaba tan congelado como debiera, pero no pudimos esperar.



24 comentarios:

  1. núria, m'encanten els gelats artesans com aquests que fas tu, però encara no n'he fet mai. aquest m'agradaria força, però no tinc fructosa. que saps l'equivalència amb sucre? i ja posats, si optés per la fructosa, que deu ser acalòrica, on en podria trobar?
    gràcies i fins aviat.

    ResponderEliminar
  2. Els gelats s'haurien de fer tot l'any, no només a l'estiu! Menjats amb moderació, són sans (sobretot els de fruita com aquest) i porten let i són energètics, perfectes per l'hivern. Així que... no guardis la geladora, eh? I segueix posant receptes de gelats tan bons com aquest ;)

    ResponderEliminar
  3. Manel, l'equivalència es més o ´menys el doble de sucre...però això depen dels gustos..proba amb meys i afegeix si creus que necesita més. La fructosa es troba a molt bon preu, al mercadona..on tenen les llets de soja.
    Gemma, i tant que no la guardaré..el problema es que no sempre hi ha lloc al congelador..jeje.

    M'en alegro que us hagi agradat el gelat de prèssec!!

    Núria (SNur)

    ResponderEliminar
  4. No me extraña que no pudieráis esperar. Tiene una pinta ese helado...

    ResponderEliminar
  5. Polits, me alegra que te haya gustado...y aunque en la foto eso no se nota, está muyyy rico de sabor..jeje

    Besitos

    ResponderEliminar
  6. nuria que rico de melocoton,mira que yo no soy de hacer helados y creo que es una pena,jejje,un beso.

    ResponderEliminar
  7. Jo no n'he fet mai de gelat i aquest em fa venir ganes de fer-ne.

    No sé d'on he tret que el gelat s'ha de fer en una cubeta metàl·lica. Això és així o no cal?.

    Fins aviat

    ResponderEliminar
  8. Elena, si prueba a hacer helado una vez..seguro que repetirás, están buenísimos!!
    Glòria, lo de la cubeta metàl.lica no em sona..però podría ser. La meva cubeta de la geladora, és metàl.lica, però després ho poso a cristal o plàstic.

    Núria

    ResponderEliminar
  9. Núria, encara que ja no fa tanta calor, venen de gust els gelats i si son casolans encara millor. Gràcies per compartir-lo.

    canela

    ResponderEliminar
  10. Canela, m'en alegro que t'hagi agradat. Gràcies per la visita.

    Núria

    ResponderEliminar
  11. Tot i que m'agraden molt, encara no n'he fet mai, Però si es tant senzill com ho expliques tu, segur que no tardaré gaire a fer-ne!!

    ResponderEliminar
  12. Xaro, si que és fàcil. Anb la geladora o robot de cuina es més fàci encara, perque t'ho fa sol, desprès només l'has de ficar al congelador. Ahir vaig preparar un, iuna vegada que estava cremós ho vaig possar amb un motllo de plumcake. Ha quedat molt bó.

    ResponderEliminar
  13. Aquest gelat el faré, serà un repte per mi perquè no n'he fet mai. Aquest gelat teu sembla exquisit i amb una textura insuperable!

    ResponderEliminar
  14. Txell, era boníssim i molt cremós. Et pot fer igual amb les fruites vermelles congelades de la sirena i queda espectacular. Ahir el vaig preparar, peró m'han quedat les fotos borroses....ains.

    Amb les mans que tens, el quedará insuperable!!

    Petons
    Núria

    ResponderEliminar
  15. Nur, no sabrás donde compró tu hermano la heladera, verdad??? Tengo unas ganas de helados y entre que no hay helados aptos para comprar y que no tengo heladera... Por cierto, se pueden hacer también polos? Con lo que me gustan a mi los de coco... xD

    ResponderEliminar
  16. Bele, mi hermano la compró en MediaMark, pero sé que en Lidl o slecker traen algunas veces ofertas de heladeras.


    Besitos

    ResponderEliminar
  17. Hola Nuria, mira sóc un noi de 16 anys que per primer cop intentara fer un gelat, com que el de pressec hem sembla molt convincent vaig decidir fer-lo.
    El que passa es que hem vaig trobar en un problema en que la nata no es muntava. L'error que vaig fer em sembla, es que vaig afeigir la llet en pols i el sucre a la nata i depres vaig muntar.
    Hem podries explicar quins son els passos per montar la nata correctament siusplau? Gràcies, estaria molt agraït si hem contestessis.
    Jordi

    ResponderEliminar
  18. Hola Jordi,
    M'en alegro molt que t'hagis ficat a la cuina per cuinar aquest gelat.
    Lo primer que s'ha de tenir en compte es que la nata sigui per muntar, més d'un 35 % de materia grasa. Millor que estigui ben freda, perque munta molt millor.
    Desprès l'has de muntar, i una vegada que estigui ferme, afegir el sucre i la llet en pols i donar-li l'ultim punt.

    Però crec que jo ho vaig posar tot junt i no va passar res, pero fes-ho així, perque segur que et funcionará millor.

    No sé si vas servir batedora de varillas o un robot de cuina per muntar..

    Núria

    ResponderEliminar
  19. Nuria fent servir batedora de barilles ja va ber no?

    Gràcies per la resposta, m'ha servit de molt.

    ResponderEliminar
  20. Jordi, amb barilles perfecte!! De res, m'en alegro que t'hagi servit la resposta. Espero que es surti perfecte.

    Núria

    ResponderEliminar
  21. I una altre pregunta Núria... Amb aquesta recepta de gelat de pressec, puc gelat d'altres fruites? (o sigui, mateixes quantitats, i mateixos ingredients excepte la fruita)

    ResponderEliminar
  22. Si, clar. Amb maduixes, cireres, mango,albercocs..

    ResponderEliminar
  23. Núria, m'ha quedat bonissim, moltes gràcies

    ResponderEliminar
  24. Epa, com m'en alegro!!! A continuar cuinant...

    ResponderEliminar

Muchas gracias por seguirme, leerme y por comentar. Siempre hace muy feliz!


No participo en memes y premios, pero siempre se agradeceerá.

Si tienes cualquier consulta o duda sobre la preparación, no dudes en hacerla.. que ahí estaré para contestarla.

Muchisimas gracias, otra vez,por tu tiempo.